Adakah anda lasak?

Smlm, hari ni, lusa, dan hari2 yg seterusnya kami akan menjadi urusetia utk Ujian Lasak Pembantu Penguatkuasa Gred N17 (Kontrak) yang berlangsung di Taman Tasik Titiwangsa. Spt biasa layan jelah gmbr2nya..


Itu dia pegawai penguatkuasa kita yg bertugas untuk hari tersebut.
Moto untuk Jabatan Keselamatan dan Penguatkuasaan (JK&P) ---->
_ _ _ _ _, Berani, Tabah dan Dedikasi (sape pandai sila teka apa ayat pertama itu. klau betul sy bg hadiah gula2 ^^)



"Kuda ku lari gagah berani... ayuh lari...~~"
eh tiba2 je nk nyanyi lagu plak kan. Dang!
Mari kita 'beramas-mesra' dgn kuda hitam lg macho yg 'menjaga' tmpt kita nk buat ujian lasak ni.. sila baca sndri yer. klau tk nmpk maknanya....



Eh termasuk plak gmbr budak dua org ni..
Motip sbnrnya nk tunjuk pingat kt blkg tu jer.. hehee~~



Papan tugasan untuk staff di Unit Berkuda (JK&P).
Menarik nama kuda2 kt sini..



Antara tugasannya.. yer kuda juga perlu makan dan bersiar2.
klu tk mood dia tk brape baik.. heh.



Iklan sebentar. Sila kenal pasti muka ini yg selalu mengeluarkan notis saman. jgn esok ada salah sorang dr muka2 ini yg tayar motornya pancit @ pecah cermin @ calar keretanya.. (hahaa.. jgn berniat jahat yer.. mereka hanya mnjalankn tugas shj.)



Itu dia jejaka-jejaki di Bahagian Perjawatan yg sdg menanti arahan utk memulakan tugasan masing2..



Dari kiri Dr. Halim bersama pasukan perubatannya tiba dgn memakai t-shirt bewarna merah makngah. mgkn ingin menunjukkn semangat kesukanan mereka yg berkobar-kobar..



Ujian lasak dimulakan dengan larian mengelilingi Tasik Titiwangsa dalam masa 16 minit.. adakah anda boleh lakukannya?



Pasukan penyelamat berbaju oren sudah siap-siaga memantau dgn menaiki motor scrambler.. ohoh jelesnyer... dan dgn tiba2 rasa nk nyanyi lagu "ku jejak... jalan yg berliku...~~" haha tiba2 jer!




Sebahagian dari kaum HAWA yg menyahut cabaran pd hari tersebut.. yeaahhh!! HIDUP WANITA....!!! tiba2 lg (--") maap.



Ujian kesihatan sdg dijalankan. Ketinggian, Keberatan, Kebidangngan dada, Ketahappan darah smua diperiksa.. haha apa pnya ayat daa..



Ini section utk mengukur kejulingan mata. eh silap ketajaman mata.
ain bertindak sbg pencatit.



Ececeh.. Abg Faizan dgn gaya machonya.. (hehe.. gaya msti ada maa!) Tp jgn main2. abg ni mmg teror habis. tanpa perlu memandang ke skrin di hadapan dia sudah tahu calon baca betul @ salah.. jgn nk tipu eeehh...!!



Itu dia matsiong. mastermind utk ujian lasak ni. sedang tekun ................ sila teka apa dia sdg buat.



Ini pulak model utk section Urine Test. Siap posing baik punya bila tau gmbrnya akan msuk blog perjawatan.. huhuuu..



Lepas siap buat urine test sila buang bahan buangan anda di tmpt yg sepatutnya yer.. klu tknk buang blh minum untuk tambah tenaga..
erk??
AMARAN. jgn tiru aksi ini dirumah!




Petugas Penguatkuasa ni ada cara mereka yg tersendiri untuk mengukur ketinggian calon2 yg hadir..
lepas habis ujian tali tersebut mgkn blh digunakan sbg ampaian..



Calon sedang menunggu giliran untuk menjalani ujian lasak yg seterusnya..



Tekan tubi sdg dijalankan. 1,2.. 1,2.. 1,2...
mgkn mereka juga tertanya2 bila agaknya nak 3




Ujian lasak yg terakhir adalah K.A.W.A.D.
Pegawai penguatkuasa akan memeriksa kelurusan tangan dan kaki serta gaya berjalan. klau jalan spt nk pegi ke pasar mmg tk dpt la... tp rmi pulak yg bertukar menjadi robot disini yer.. isk3.... kami nk pembantu penguatkuasa bknnya robot..



Last but not least adalah sesi 'berdating' dgn doktor. Mmg kaum adam shj yg wajib menjaga tmpt ini. Anda juga blh lihat calon keluar smbil tershengih2 spt kerang busok apabila keluar dr bilik tersebut.. tengok muka abg shahril tu pn sengih jer... motip? lu pikir la sendiri...!!



- Ada 7 hari lagi Ujian Lasak yg perlu kami uruskan.. rasanya mcm dah tk sanggup lg kami nk harungi hari2 yg akan mendatang. kami seperti Ultraman yg mengeluarkan bunyi ting, ting, ting.. menunjukkn hampir kehabisan tenaga. tp tugas tetap tugas jd kami harus laksanakan sebaik mungkin.. TOLONGGGG..... Kami nk POWERRR...!!!!

Anonymous –   – (April 28, 2010 at 6:20 AM)  

cekal! saya nak hadiah :)

torres aka k.k

Anonymous –   – (April 29, 2010 at 4:52 AM)  

hehee.. pandai2.. nnt bleh dtg claim gula2 kt ofis sy yer...

pelangi

Post a Comment

About This Blog

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP